kläder och tvätt



Tvättdag. Jag hade i princip inga rena kläder kvar idag när jag gick ner till tvättstugan. Ett par mörkgrå utslitna mjukisar (som var svarta från början), en ljusgul t-shirt från Liseberg storlek 168 och ett par tofflor (för några rena underkläder hade jag inga kvar)...

Om man kan se någon fördel med att bara ha en massa smutstvätt...jo, jag kom faktiskt på en, för när dom kläderna som man i vanliga fall använder, är slut så tvingas man använda sånna kläder som man kanske glömt bort lite. Jag hittade till exempel en blommig klänning som jag köpt tidigare i vår (men efter att ha använt den en gång så trivdes jag inte alls i den....så jag ångrade mitt köp och har sen dess låtit bli att använda den...) och nu när jag inte hade så många alternativ på kläder så kändes den liksom given. Och jag tyckte faktikst att jag var snygg i den denna gång. Så den kommer användas flitigt i sommar!!!
Sen hittar man ju även en massa skit som man aldrig någonsinn kommer att ta på sig igen. Men guuud vilken tur att jag har semester nu då så att jag kan göra en garderobsrensning snart igen! hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0