lite sådär halvtrist

Jag har en vecka kvar på min semester, och ärligt talat (neej detta säger jag inte för att verka märkvärdig eller så) så kan jag tänka mig att hänga med syrran in och köra ett jobb-pass imorn. Såå uttråkad är jag just nu. Det är fan sorgligt.
Alla som känner mig vet att bara gillar självvald ensamhet. Alla mina kompisar är upptagna i kväll, och det roliga är att egentligen så har dessa semesterveckorna varit de mest händelserika för mig på flera månader, ja typ sen jag lämnade Halmstad. Det har varit fart, fylla, fester, film och en massa andra trevligheter med de människorna som jag tycker om att umgås med. Men just ikväll så är alla på annat håll.

Jag sitter på verandan hemma i huset och skriver, och inser att shiit jag har faktiskt huset för mig själv (syrran jobbar ju jäämt så hon räknas inte) i flera dagar till. Och jag har bil. Det finns alltså 2 projekt som jag måste göra denna sista vecka när jag har tillgång till bil och trädgård, måla om byrån (och som jag tjatat om den då!) och träna (som om jag inte tjatat lika mycket om det!) Sen jag köpte mitt träningskort för 2 veckor sen har jag tränat 4 gånger. Och de 4 gångerna är 4 gånger fler än vad jag tränat under hela 2008 tror jag. Latmassssk. Så mina ensamna dagar känns ändå ganska uppbokade. Och skulle solen titta fram så vet jag precis vad jag ska göra... men det regnar ju bara...suck!

Och som jag hörde en kille säga på Rix Fm tidigare idag (ja, det är inte alltid P3) om att man ska bara ta det lugnt under semstern, jaa, jag måste nog lära mig vad det innebär. Och jag har en vecka på mig. Sen är det liksom tillbaka till verkligheten.

puss

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag vet precis hur du känner dig. jävla förbannade regn som aldrig tar slut. Ända glädjen är att det skulle bli bättre... och du jag var på jobbet förra veckan och tittade på dem. underbar känsla att veta att jag inte behöver jobba utan bara kan njuta av att titta på de andra. Men skit i att måla byrån, njut av den sista veckan innan du behöver jobba igen

2008-07-20 @ 21:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0