i kassan på Maxi 21,55

Kundmeddelande, om 5 minuter så stänger maxi...typ.
Efter att ha jobbat första dagen på lääänge, och jag lovar, det kändes nästan som första dagen i skolan idag...mamma körde in mig, jag var pirrig, nervös för hur kläderna satt...hur håret såg ut och om jag skulle göra ett bra intryck på cheferna (lärarna) eller ej, så var jag tvungen att åka och handla. "Det ekar typ i mitt kylskåp" (citat Emma).

Jag hade skrivit en lista på allt som jag skulle handla, och den följde jag till punkt och pricka. Även när jag stod i kassan så stämde jag av att jag fått med mig allt. Det hade jag. Men man inbillar sig gärna att man har glömt nåt. Jag lassade upp alla mina varor, och när jag längst ner i korgen skymtar 2 kg kassler (ja det var extrapris!) så kommer jag på att jag inte har nåt att frysa in fanskapet i...inga fryspåsar... och det var ju just därför som jag köpte så mkt kassler, för att kunna frysa in. Typiskt. Killen i kassan, som säkert undrar varför jag veckohandlar 5 minuter innan stängning(?) gav mig en konstig blick när jag febrillt drog med mig 5 fryspåsar det sista jag gjorde innan jag lämnade bygget.
Så nu kan jag frysa in min kassler.

Och för övrigt så vad det en jävligt bra första dag efter semestern för mig. Pappa sa åt mig att hålla kvar vid den känslan, så det ska jag göra. 2 avtal sålde jag. Så helt ringrostig är jag inte. Det här har jag ju gjort förrut. Detta kan jag. Och vecka 34 så ska jag få visa vad jag går för, för då ska jag hjälpa till och coacha gänget.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0